Общее·количество·просмотров·страницы

пятница, 18 февраля 2011 г.

Николаевский журналист Игорь Пох напугал губернатора Николая Круглова по поводу бесплатной медицины


Пресс-служба Николаевской областной государственной администрации считает, что в статье журналиста Игоря Поха «Шлёперы» и социальная справедливость», которая была опубликована в интернет-издании «НикВести», приведены не совсем точные данные. Такое заявление было опубликовано на официальном сайте Николаевской ОГА в четверг, 17 февраля.

Напомним, в статье Игорь Пох, рассуждая о социальной справедливости, проанализировал уровень повышения цен на различные товары и услуги в Николаевской области за последний месяц.

В частности, он отметил, что больше всего «поражает «рост цен в сфере здравоохранения», который обусловлен, якобы, подорожанием услуг больниц на 6,7%». И. Пох задал вопрос о том, как «услуги больниц» могут быть платными, если бесплатность медицины закреплена в Конституции Украины.

Именно этот момент вызвал ответную реакцию в Николаевской ОГА. По поручению главы облгосадминистрации Николая Круглова начальник управления здравоохранения ОГА Светлана Хотина дала пояснение относительно информации о росте цен в сфере здравоохранения. Как выяснилось, определение «подорожание услуг больниц на 6,7%», поданное управлением статистики, касается санитарно-курортных услуг, которые вообще не предоставляются учреждениями охраны здоровья.

Предлагаем вниманию неизмененный текст сообщения пресс-службы Николаевской обладминистрации:

Щодо інформації про платні послуги та роботу благодійних фондів у закладах охорони здоров’я Миколаївської області, яку містить стаття І. Поха «Шлёперы» и социальная справедливость»


2011-02-17

Цього тижня на веб-сайті «НикВести» розміщено статтю І. Поха «Шлёперы» и социальная справедливость», яка, на наш погляд, потребує суттєвих уточнень.

За дорученням голови облдержадміністрації Миколи Круглова начальник управління охорони здоров’я облдержадміністрації Світлана Хотіна надала пояснення щодо інформації про ріст цін на 0,8 % у сфері охорони здоров’я.

Автор статті Ігор Пох скористався даними ЕКСПРЕС-ВИПУСКУ Головного управління статистики у Миколаївській області від 08.02.2011 № 84 щодо індексів споживчих цін по Миколаївської області, який розміщено на сайті Головного управління статистики.

У ході телефонної розмови із заступником начальника відділу головного управління статистики Капустіною Галиною Миколаївною з’ясовано, що наведені в ЕКСПРЕС – ВИПУСКУ дані про підвищення цін у сфері охорони здоров’я – це загальнодержавні дані від Держкомстату України. Вираз «подорожчання послуг лікарень на 6,7%» стосується взагалі санаторно–курортних послуг, які не надаються закладами охорони здоров’я.

Відповідно до статті 49 Конституції України в державних і комунальних закладах охорони здоров`я медична допомога надається безкоштовно.

Платні послуги, які надаються в закладах охорони здоров’я Миколаївської області, стосуються лише проведення медичних оглядів, надання косметологічної допомоги, зубного протезування, анонімного обстеження та лікування хворих.

Надання платних послуг і ціноутворення в лікувально-профілактичних державних та комунальних закладах охорони здоров'я регулюються: Законом України "Про місцеве самоврядування в Україні", постановою Кабінету Міністрів України від 25.12.96 № 1548 "Про встановлення повноважень органів виконавчої влади та виконавчих органів міських рад щодо регулювання цін (тарифів)" із змінами і доповненнями; постановою Кабінету Міністрів від 17 вересня 1996 р. № 1138 „ Про затвердження переліку платних послуг, які надаються в державних закладах охорони здоров'я та вищих медичних закладах освіти”, відповідно до якого лікувально-профілактичні заклади Миколаївської області надають платні послуги за регульованими тарифами згідно розпоряджень голови облдержадміністрації, які зареєстровані в головному управлінні юстиції.

Надання платних медичних послуг в умовах недостатнього фінансування видатків по утриманню закладів охорони здоров’я є одним із джерел збільшення надходжень, які використовуються на поліпшення матеріально-технічного забезпечення закладів, діагностики та лікування хворих.

Платні послуги, що надаються населенню області, є додатковими послугами лікувально-профілактичних закладів і здійснюються окремо від основної діяльності закладів.

Разом з цим, згідно Закону України від 16.09.1997 № 531/97-ВР «Про благодійництво та благодійні організації», бюджетні установи мають право залучати благодійні внески від фізичних та юридичних осіб, які направляються для забезпечення першочергових потреб закладів.

Благодійна діяльність здійснюється на засадах законності, гуманності, гласності, добровільності та спільності інтересів її учасників

На сьогодні серед закладів охорони здоров’я на умовах оренди існують благодійні організації, які залучають благодійні внески від пацієнтів та їх родичів.

Здебільшого ці організації функціонують в міських закладах охорони здоров’я.

Серед 27 обласних закладів охорони здоров’я лише в одному з них – обласній лікарні - на умовах оренди розташований благодійний фонд.

Вказані благодійні організації є самостійними юридичними особами, не підпорядковуються закладам охорони здоров’я та управлінню охорони здоров’я облдержадміністрації.

Разом з тим, з метою впорядкування залучення благодійної допомоги в заклади охорони здоров’я управлінням охорони здоров’я облдержадміністрації видано наказ від 01.02.2011 № 51-Л «Про порядок залучення позабюджетних надходжень в заклади охорони здоров’я», яким заборонено медпрацівникам пропонувати оплату пацієнтам внесків в благодійні фонди та зобов’язано активізувати роботу по їх залученню саме через каси закладів, посилити особистий контроль керівників за дотриманням основних засад залучення благодійної допомоги – добровільності, гласності, законності та забезпечення пріоритетності її направлення на покращення діагностики та лікування хворих, придбання медикаментів, продуктів харчування.

На сьогодні в обласній лікарні ситуацію із залученням благодійних внесків виправлено, надання благодійної допомоги здійснюється безпосередньо в касу закладу.

Спеціалістами управління охорони здоров’я здійснено перевірку міського благодійного фонду «Надія», що розташований в міській лікарні № 3. За результатами перевірки рекомендовано управлінню охорони здоров’я виконкому Миколаївської міської ради розглянути доцільність існування фондів у закладах охорони здоров’я м. Миколаєва з метою посилення контролю за використанням позабюджетних коштів.

За дорученням голови облдержадміністрації Миколи Круглова питання щодо роботи благодійних фондів у закладах охорони здоров’я Миколаївської області буде підготоване до розгляду на наступному засіданні колегії облдержадміністрації.

Прес-служба облдержадміністрації

Никвести

Комментариев нет:

Отправить комментарий